Annons:
Etikettkängor-boots
Läst 2351 ggr
tlover
2016-11-27 13:56

Söker streetkängor dam

Jag skulle behöva ett par dam streetkängor i läder som kan användas året runt (tex ullsula och ev ullsockar och man är good to go i 25 minus). De ska vara av bra kvalité (vill inte behöva köpa nya skor på minst 5 år) och låga eller max halvhöga.

Inget okänt märke då jag inte litar på kvalitén då utan tex lundhags el liknande

Nån som vet var det finns, gärna nu under rean.

l'm back

Annons:
Carrosh
2016-11-27 20:17
#1

Gå in och kika i sportaffärer, vetja. Stadium, InterSport, XXL osv. De brukar ha otroligt mycket bra skor, och personalen brukar kunna hjälpa till också.

Däremot tror jag det blir svårt att hitta något som håller i 5 år om du ska använda dem dagligen och året runt och dessutom går på asfalt. Skor slits när de används och man brukar säga att de brukar hålla för ungefär 50 mil om de har en bra sula som t.ex. joggingskor, trekkingskor och vandringsskor. Och då pratar vi alltså om kvalitetsskorna.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

tlover
2016-11-27 20:30
#2

#1 Handlar främst på nätet.

Kanske men det är bättre att sikta högt, vissa skor är ju inte värda att köpa då dom håller kanske ett halvår el så

l'm back

Carrosh
2016-12-03 10:54
#3

#2 Även om du köper på nätet kan du ju ändå prova dem i butik. Så du vet hur de sitter och få bra information om varan. Sen är det ju bara att gå hem och beställa på nätet de skor du tycker om. :) Så gör jag ibland också.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

tlover
2016-12-03 12:01
#4

#3 det skulle bli för dyrt, ca 500-1000:- extra om jag gjorde så

l'm back

TatsuOni
2016-12-03 12:54
#5

Har inget förslag, men visst går det att hitta skor som håller för dagligt användande i fem år. Mina gamla vinterkängor gjorde det. Mina sommararbetsskor har jag haft i bra många år och de hänger med ännu.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Carrosh
2016-12-03 18:08
#6

#4 Det kostar ju inget att prova skor i butik.. Hur menar du att det skulle bli dyrare?

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Annons:
tlover
2016-12-03 18:31
#7

#6 Resa dit + barnvakt och ev mat ute beroende på hur lång tid det tar

l'm back

Carrosh
2016-12-04 00:44
#8

Jaha, nu förstår jag hur du menar!

Kanske kan du passa på någon gång när du är i stan i andra ärenden? Annars är det ju lite onödigt att slösa pengar på att åka till stan bara för att prova skor, om det är omständigt.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

tlover
2016-12-04 08:27
#9

#8 vi ska nog inte in till stan de närmaste månaderna

l'm back

Upp till toppen
Annons: