Annons:
Etiketttips-trix
Läst 1020 ggr
IceTee
1/16/16, 4:05 PM

Kalla skor

Har ett par skor som är lite väl tunna att ha på vintern men samtidigt de enda jag har. Något tips på hur jag får dem lite varmare? Någon sula eller liknande?

Medarbetare på Skor iFokus

Annons:
cookies1994
1/16/16, 4:10 PM
#1

Jag har skor som är fodrade men dem är tillräckligt varma vid några minusgrader skulle behöva rejäla vinterskor nu det har vart 20 minus flera dagar här, kan du inte fundera på att skaffa bra vinterskor? annars om du vill ha dina tunna skor, sätt på dig riktigt varma sockor, finns ju varmfodrade sulor man kan lägga in i skorna också har aldrig prövat det men de lär  ju bli  varmare av det.

Maria
1/16/16, 4:10 PM
#2

Förr när jag var barn så la mamma alltid tidningspapper i skorna som värme. Jag minns att jag tyckte det fungerade bra.

Då var det så klart flera lager.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

IceTee
1/16/16, 4:13 PM
#3

#1 bra vinterskor är dyra och inget jag har råd med just nu tyvärr… #2 tar inte det upp massor av plats?

Medarbetare på Skor iFokus

cookies1994
1/16/16, 4:15 PM
#4

#3 Synd, för det skulle vara det allra bästa tror jag :) finns faktiskt till bra priser. Men annars så kan du ju testa dem andra tipsen om du vill

Maria
1/16/16, 4:15 PM
#5

Fast det var inte så tjocka lager men såklart så hade man ju skor att växa i😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

IceTee
1/17/16, 4:09 AM
#6

#4 är man sjukskriven och fast besluten att stå på egna ben (sen jag fick bidrag beviljat) och inte låta mamma och pappa betala allt så får man ju prioritera tyvärr 😕 mobilen behöver bytas ut mot något nyare t.ex. då den inte tar emot meddelanden som den ska och platsen i den har tagit slut och smartphones är ju knappast billiga! Behöver dock en för att kunna ha diverse appar för att fixa vardagen och för att planera osv…

Suck, det är inte lätt att leva!

Ska leta upp sulor dock, några tips på vart man kan hitta?

#5 mina har tyvärr inte så mycket plats över :/

Medarbetare på Skor iFokus

Annons:
cookies1994
1/17/16, 8:15 AM
#7

#6 Ja jag förstår redan det, jag har själv levt på väldigt lite pengar  dock så nöjde jag mig och nöjer mig än idag med en 300 kronors mobil men det är ju olika vad man vill prioritera som du själv säger 🙂

Googlade lite på varmfodrade sulor och hittade detta:  https://www.jula.se/catalog/klader-och-skydd/skor/skotillbehor/sulor/varmfodrade-sulor-919041/ (På Jula) 

Finns i flera affärer det vet jag har sett det på flera ställen om man kollar runt tror min närmaste  ica sålde det ett tag också(om jag minns rätt)

IceTee
1/17/16, 12:09 PM
#8

#7 åh, tack så mycket för tipsen!

Medarbetare på Skor iFokus

VildaVittra
2/1/16, 12:21 AM
#9

"bra vinterskor är dyra och inget jag har råd med just nu tyvärr..."

Bra vinterskor behöver inte alls vara dyra, men snygga är det inte. Jag köpte ett par kängor för 99 kr på jula och de hade jag i flera år, det som fick mig att kassera dom var att jag trampade på en planka med rostiga spikar, så det gick hål på sulan. Jag köpte dessa (de är slut nu, men märket Bluewear har fler skor): https://www.jula.se/catalog/klader-och-skydd/skor/kangor-och-stovlar/stovlar/vinterstovlar-905125/

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Upp till toppen
Annons: