Annons:
Etiketttips-trix
Läst 4082 ggr
Jojaton
9/23/15, 8:22 PM

Nike Air Force 1

Jag köpte ett par låga Nike Air Force 1 i vintras, och får fortfarande fruktansvärd skoskav av dom :( Efter bara 10 minuter har jag blåsor på hälarna! Sitter just nu med tre par strumpor och bultande fötter med skorna på i hopp om att de ska töja sig lite. Är det någon annan som upplevt liknande, och vad gjorde ni för att mjuka upp dom? Som det är nu kan jag bara ha dom ett par timmar i taget innan det blir outhärdligt; och jag måste sätta på skoskavsplåster innan jag ens börjar använda dem, men får ändå blåsor om jag går med dom för länge…

Johanna - Instagram

Annons:
Biancaa
9/28/15, 8:23 PM
#1

Läst nån stans att man kan blåsa med en hårtork några minuter, varmluft då, och sedan sätta på några strumpor/ett par tjocka strumpor och gå runt lite i dom så ska de töjas ut/gås in. har inte upplevt samma men detta kanske kan funka, såvida det inte är skadligt för skon eller nå, det vet jag tyvärr inte 😕

IceTee
9/29/15, 1:29 PM
#2

Här eller här kanske du kan hitta lite tips? 🙂

Medarbetare på Skor iFokus

Jojaton
9/30/15, 11:41 AM
#3

tack båda två! har lyckats töja ut dom lite, så nu kan jag gå med dom utan att få blåsor, men de är fortfarande inte helt bra - så får väl bara fortsätta att gå med dom!

Johanna - Instagram

[Hayabusa]
10/5/15, 12:14 PM
#4

AF1 är de snyggaste sneakers som gjorts, enligt mig 👍

Jojaton
10/6/15, 1:13 AM
#5

#4 Ja jag älskar också dom, men det är en svag tröst när man inte kan gå i dom 😕

Johanna - Instagram

[Hayabusa]
10/6/15, 8:30 AM
#6

#5 De blir bättre, tro mig.

Annons:
Biancaa
10/6/15, 7:40 PM
#7

Vill gärna köpa ett par air force.. Var det så för dig med, Hayabusa? 😢

[Hayabusa]
10/6/15, 9:01 PM
#8

#7 Jag köpte mina första AF1 för 15 år sedan. Har haft flera par sedan dess. Mina nuvarande är tämligen slitna, så det blir nog ett par nya till våren. Finns i oändligt många varianter & färger. Går ju att specialbeställa på Nikes hemsida också, inte helt fel att välja färgcombos själv.

Biancaa
10/6/15, 11:27 PM
#9

#8 Jo, menade mer om de brukar vara så skavande på dig med :)

[Hayabusa]
10/7/15, 7:03 AM
#10

#9 Haha, ok - missförstod  dig. Nä, faktiskt inte. Har haft både låga och höga modellen, men aldrig fått något skav. Men det är säkert väldigt individuellt,

IceTee
10/12/15, 5:30 PM
#11

Hur har det gått?

Medarbetare på Skor iFokus

Jojaton
10/13/15, 3:06 PM
#12

De är mycket bättre, lyckades ju töja ut dem med hjälp av raggsockar, men får fortfarande lite skav på hälen om jag går med dom länge… Vet inte vad det beror på, så vet inte riktigt vad jag ska göra :/ Har jag skavsårsplåster är det inga problem - men det kommer bli dyrt om jag måste ha det varje gång jag ska ha skorna…

Johanna - Instagram

IceTee
10/14/15, 7:15 PM
#13

#12 testat sporttejp?

Medarbetare på Skor iFokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: