Annons:
Etikettträningsskor
Läst 1158 ggr
IceTee
2015-08-19 03:55

Löparskor/skor till träning till bra pris

Jag har bestämt mig för att få upp konditionen, främst genom att springa. Men som vem som helst kan förstå är inte klackar, Converse, eller vandringskängor speciellt bra till det… Har ni tips på några skor som inte kostar skjortan? Har rätt dåligt med pengar, och det här känns nästan som en onödig utgift (säger tjejen som köper klackar………) vilket gör det svårt att lägga tusen spänn på ett par skor som leder till lidande (jag hatar verkligen att röra på mig…) Har även tänkt ta en sväng förbi stadiums outlet, så har ni några tips på extra bra modeller jag ska kolla efter?

Medarbetare på Skor iFokus

Annons:
IceTee
2015-08-20 14:47
#1

Ingen som har några tip?

Medarbetare på Skor iFokus

Carrosh
2015-08-21 00:36
#2

XXL brukar ju ha en del bra priser på skor. Du ska absolut till en butik och prova skorna. Jag tror de har såna där mätinstrument också för att se vilka typer av skor du ska ha (beroende på hur du använder fötterna när du står och går). Men det allra viktigaste när du köper ett par löparskor är att de sitter skönt.

Annars har ju Stadium, InterSport och diverse andra sportbutiker både dyra och billigare skor, och med lite tur kan du hitta ett par bra som är på rea. :)

Hittade själv ett par på Team Sportia för halva priset för ca 1,5 månad sedan. De kanske fortfarande har reor?

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Carrosh
2015-08-21 00:37
#3

Kom på en sak till: Var inte rädd att fråga efter hjälp. Fråga om de har instrumenten för att mäta hur du använder dina fötter (se belastningspunkter osv.) och prova gå/jogga runt lite i butiken när du provar skorna, så att du känner att de verkligen är sköna och rätt för dina fötter.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

IceTee
2015-08-21 13:37
#4

#3 man brukar inte kunna få lika mycket hjälp på en outlet tyvärr :/

Medarbetare på Skor iFokus

Carrosh
2015-08-23 19:04
#5

#4 Det du kan göra är ju då att gå till en ordentlig butik där du kan få hjälp med de här sakerna. Fråga om hjälp kostar ju inget. Du måste ju inte köpa något i butiken du frågar om hjälp i. :) Då kan du ju iaf få ett hum om vad du är ute efter, och bara säga att du ska fundera lite grann (alla blir ju inte så glada om man frågar efter hjälp och sedan säger att man ska till en annan butik :P).

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

IceTee
2015-08-25 05:00
#6

#5 det är sant, problemet är att de ju bara vill sälja sina egna märken… Går jag till 3 butiker kommer jag få höra olika om vilken sko som är bäst och varför- och fortfarande inte vara klokare på något!

Medarbetare på Skor iFokus

Annons:
Carrosh
2015-08-25 05:52
#7

#6 Det enda du behöver bry dig om att ta reda på är var du behöver extra stöd i foten (t.ex. om du lutar mer åt ena eller andra hållet på foten och var du lägger tyngden). Men egentligen, kort och gott; när du köper ett par bra gympadojor är det viktigast att du koncentrerar dig på hur de sitter. Välj de skor som du tycker är skönast och ger bäst stöd för fot och rygg. :)

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

IceTee
2015-08-25 14:05
#8

#7 smart, tack! Det ska jag göra!

Medarbetare på Skor iFokus

IceTee
2015-08-25 18:36
#9

Hittade ett par Nike till ett helt ok pris (500kr) som verkar vara väldigt bra. Kommer att slänga upp en bild senare

Medarbetare på Skor iFokus

Carrosh
2015-08-28 01:32
#10

#9 Härligt! Hoppas du är nöjd med dina skor! 😃

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

IceTee
2015-08-28 13:50
#11

#10 oh ja! De är snygga och bekväma!

Medarbetare på Skor iFokus

Upp till toppen
Annons: