Annons:
Etikettmodeller
Läst 956 ggr
IceTee
4/10/15, 5:38 PM

Praktiska skor

Här pratar vi ju väldigt mycket om finskor och klackar, men har ni några praktiska skor? Själv har jag ett par halglöfs som jag köpte när jag praktiserade på ett hunddagis och gick i skogen ett par timmar om dagen! Tyvärr har jag ingen bild på dem

Medarbetare på Skor iFokus

Annons:
VildaVittra
4/10/15, 5:46 PM
#1

Jag har faktiskt bara praktiska skor numera, fick välja mellan vandringskängorna och vinterstövlarna till kjolen jag hade på jullunchen. 

Jag har:

 1 par vandringskängor
1 par vinterstövlar
2 par fuskfoppatofflor
1 par stålhätteskor
1 par neoprenbadskor (till när jag paddlar)
1 par vandringssandaler

Skulle behöva typ ett par jogging/vandringsskor, regnstövlar, ett par nya vinterstövlar (hål i sulan efter en träff med en bräda med rostiga spikar i) och så ett par neutrala skor i klassisk modell att ha till "fint".

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

neasfotografier
4/10/15, 8:11 PM
#2

Mina mest praktiska skor är:
+ 1 par stövlar med knähöga skaft, som jag har i stugan.
+ 2 par Dr.Martens - aldrig blivit blöt om fötterna i dem och de är slittåliga.
+ 1 par Nike Free Run
+ 1 par fuskfoppatofflor

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

IceTee
4/10/15, 8:14 PM
#3

Vad alla har fusk-foppatofflor, hahaha Själv kör jag på hederliga trätofflor! Mest när jag ska ut tull brevlådan eller gå runt i trädgården dock

Medarbetare på Skor iFokus

neasfotografier
4/10/15, 8:15 PM
#4

#3
Jag har aldrig gillat träskor då jag tycker att de "glider" så mycket på fötterna och  de sitter inte fast på foten så kan inte gå normalt i dem 😂

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

VildaVittra
4/10/15, 8:21 PM
#5

#3 Jag vrickar bara fötterna i träskor, annars hade jag hellre haft det.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

IceTee
4/10/15, 11:08 PM
#6

#4 det förståss! Mina sitter rätt tight, så de stannar på fötterna! #5 oj! Ja, då förstår jag att du inte använder dem

Medarbetare på Skor iFokus

Annons:
[Tilde]
4/11/15, 12:18 AM
#7

Jag fick idag ett par gympaskor från Ecco av mamma då hon störde sig på att jag hade platta tygskor utan stabil sula. 😂

Annars har jag ett par gummistövlar (har dock inte testat än hur vattentäta de faktiskt är), ett par riktigt varma och sköna höga stövlar och självklart löpskor/träningsskor. 

Har så många skor så jag vet inte riktigt vilka som klassas som "praktiska", men dessa är väl de jag kan använda till vardags och ha på mig flera timmar i streck utan att få ont efter mycket vandring - möjligtvis då med undantag för gummistövlarna som har lite för platt sula för att gå på vandring med. 😉

IceTee
4/11/15, 4:24 AM
#8

#7 juste, du skrev ju om stövlarna i något inlägg, berätta gärna sen hur de var! Snart kommer ju sommaren, då får man massor av tid på sig att prova hur vattentäta skorna är ;)

Medarbetare på Skor iFokus

[Tilde]
4/11/15, 11:21 AM
#9

#8 Yes, ska testa dem så snart vi får dåligt väder igen 😇

IceTee
4/11/15, 11:32 AM
#10

#9 du behöver nog inte vänta så länge, haha

Medarbetare på Skor iFokus

[Tilde]
4/11/15, 11:41 AM
#11

#10 Äh just nu har vi strålande sol 😃 Det står dock att det ska regna på torsdag, så då kanske gummistövlarna åker på! :)

IceTee
4/11/15, 11:49 AM
#12

#11 här har vi haft riktigt fint väder i några dagar! Synd att jag inte kunnat ha några snygga skor bara… när man är på landet och går ut med hunden och hjälper till med hästar så är klackar så opraktiskt! Hahaha Jah får så snällt vänta tills jag kommit hem igen!

Medarbetare på Skor iFokus

Surpan
4/13/15, 9:36 AM
#13

Jag är jätteplattfot och har ett par Nike om jag behöver gå längre vändor (typ gå runt i stan eller utomlands) eller bara är trött i fötterna.

/Surpan

Annons:
IceTee
6/10/15, 9:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Här kommer en bild på kängorna efter en påsk-vandring i skogen!

Medarbetare på Skor iFokus

Upp till toppen
Annons: