Annons:
Etikettrecensioner
Läst 1070 ggr
neasfotografier
2015-03-02 14:19

Recension - Dr. Martens 1460 White Patent

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Fick dessa Dr. Martens julen 2013. De är modellen 1460 White Patent.

Rejäla kängor som blir oerhört sköna när man gått in dem. De här är lackade och upplever att de är hårdare än de vanliga kängorna.
Eftersom jag fortfarande upplever dem lite hårda fast jag gått in dem så gillar jag de inte lika mycket som mina andra Dr. Martens som inte är lackade (kommer en recension på dem senare).

En annan sak med Dr. Martens är att jag har svårt för att ha dem vintertid då jag tycker att jag inte får så bra "kontakt" med marken. Sulorna blir hårdare när det blir kallt och det blir lättare att halka då eftersom att man tappar "kontakten" med marken.
Tycker också att det är svårt eftersom att de här vita redan är lite stela i lädret för att de är lackade och då tycker jag också att det känns som att jag ska halka.
Som att jag inte har kontrollen riktigt.

Så jag använder skorna mest under hösten/våren då det är barmark. Inte så mycket under vintern, vilket är synd. Kanske får lära mig hur jag ska använda dem på vintern.
Sommartid använder jag dem inte alls då jag tycker att de är för varma även om de inte är fodrade.
Men tror inte att det är några problem om man vill.

I övrigt gillar jag Dr. Martens och tycker att de är prisvärda. Jag tycker att de håller sig länge och har inte varit med om att de gått sönder.
Har ändå haft de här vita i 2 år nu och de ser inte alltför slitna ut, lite smutsiga på bilderna dock.

Vet inte hur andra upplever det, kanske är någon annan med Dr. Martens som kan dela med sig av sina åsikter?

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

Annons:
[Hayabusa]
2015-03-02 14:32
#1

Äger 2 par Dr Martens 1460  och har enbart gott att säga om dem. Tidlöst utseende och hög kvalitet, verkligen slitstarka.

Upp till toppen
Annons: