Annons:
Etikettrecensioner
Läst 1181 ggr
neasfotografier
2/24/15, 2:04 PM

Recension - Nike Free Run 5.0

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Införskaffade mig ett par Nike Free Run för snart ett år sedan för 1099 kr på Team Sportia. (Ursäkta den smått äckliga bilden på sulan)

Det är lätt de skönaste skorna jag någonsin haft på mina fötter när det kommer till träningsskor. Jag har alltid haft problemfötter som gjort att jag får ont av att stå/gå rätt snabbt. Men i dessa har jag inte stött på det problemet. Jag använde de under min praktik i 4 veckor på ICA Maxi i höstas och hade aldrig ont i fötterna eller höfterna, som jag också kan få.

Nike-loggan på skon, både insida och utsida, är i reflex vilket är bra om man är ute och löper/promenerar kvällstid.
De är rätt små i storlekarna, köpte en 36,5 och passade mig perfekt som brukar ha 35-36 i vanliga fall.

Det enda negativa som jag upplever med skorna är att mönstret under skorna gör att grus väldigt gärna fastnar i alla dess springor. Men sulan är väldigt mjuk så om man böjer sulan brukar man kunna pilla bort dem. Böj inte för mycket dock för då kan sulan spricka i springorna. Jag böjde för mycket en gång och såg hur sulan började dela sig i en springa - så böj inte för mycket.

I övrigt en oerhört skön och snygg sko som definitivt är värd över tusenlappen! 🙂

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

Annons:
Surpan
2/24/15, 2:28 PM
#1

Snygg färg! De ser breda ut, är de lite bredare i modellen?

/Surpan

neasfotografier
2/24/15, 2:35 PM
#2

#1
Ja, gillade färgen jag också. Ville inte ha den där riktigt skrikiga neonrosa färgen så fick bli den där.
Jag skulle säga att Nike Free Run 5.0 rent allmänt är en rätt bred modell, framförallt framtill, jämfört med många andra träningsskor. Men det är absolut ingenting som påverkar användandet av dem.

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

Surpan
2/24/15, 2:36 PM
#3

#2 Nej den är väldigt behaglig 👍 Okej, jag har väldigt smala fötter så bra att veta!

/Surpan

neasfotografier
2/24/15, 2:39 PM
#4

#3
Jag har också väldigt smala fötter och det är varken något som känns eller påverkar användandet av dem, som sagt 🙂
Jag tror mest att det är sulan som går ut lite mer och typ "plattas" ut just fram som gör att de ser bredare ut.

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

Surpan
2/24/15, 2:50 PM
#5

#4 Ah okej. Skönt att det inte känns!

/Surpan

neasfotografier
2/24/15, 2:51 PM
#6

#5
Annars får du helt enkelt gå till en butik där du bor som har skorna inne och prova hur de känns på just din fot. Men jag tycker de är underbara trots mina smala fötter 🙂

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

Annons:
Upp till toppen
Annons: