Annons:
Etikettkängor-boots
Läst 10716 ggr
[Hayabusa]
1/29/15, 11:08 AM

Dr Martens For Life

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Köpte dessa Dr Martens i höstas, har blivit vinterns verkliga favoriter. Livstids garanti är ju aldrig fel 🙂 Snygga är de också, tycker jag.

"All our For Life boots and shoes come with our lifetime guarantee; we will repair or replace them FOR LIFE"

Annons:
[Hayabusa]
1/29/15, 11:10 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

"Guaranteed for life"

Surpan
1/29/15, 11:26 AM
#2

Vad behövs av kunden för att ha rätt till garantin då? 🙂 Behålla kvittot? Finns det något som tar bort garantin (gå till skomakare, smort in dom etc.)? Vore intressant att veta!

/Surpan

[Hayabusa]
1/29/15, 11:40 AM
#3

#2 Med skorna följer en personlig kod som man sedan registrerar på Dr Martens hemsida. Det finns inga direkta förbehåll, så länge man inte utsatt dem  onormalt hårt. Man behöver inte "serva eller underhålla" skorna på något särskilt sätt.

Surpan
1/29/15, 11:41 AM
#4

#3 Coolt. Schysst av dom! 🙂 Snygga skor du valde. Själv är jag sugen på deras gummistövlarkängor.

/Surpan

[Hayabusa]
1/29/15, 11:45 AM
#5

#4 Tack! Har du kollat deras hemsida? Jag köpte mina kängor direkt från dem (UK), funkade perfekt med leverans till dörren.

http://drmartensforlife.com/

neasfotografier
1/29/15, 11:51 AM
#6

Vilka bra tips du kommer med! 👍
Har själv 2 par Dr. Martens och de är bland favoriterna. Men har aldrig tänkt på att det är livstidsgaranti på dem! 🙂

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

Annons:
Surpan
1/29/15, 11:53 AM
#7

Är det livstidsgaranti på alla deras? För i länken verkar den bara vara de två basic modellerna.. Hmm.. Kanske ska köpa ett par åt sambon?

/Surpan

neasfotografier
1/29/15, 11:55 AM
#8

#7
Lär väl förmodligen stå på sulan som Hayabusa visat 🙂
Kan kolla på mina två, de är inte basic modeller.

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

neasfotografier
1/29/15, 11:56 AM
#9

Det står bara "the original" under mina 😐

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

Surpan
1/29/15, 12:25 PM
#10

Trist :/

/Surpan

[Hayabusa]
1/29/15, 1:13 PM
#11

Sorry om jag varit lite otydlig. Livstidsgarantin gäller inte hela Dr Martens sortiment utan endast de som finns i deras "For Life" serie.

http://www.drmartens.com/uk/c/Mens-For-Life

neasfotografier
1/29/15, 1:40 PM
#12

#11
Ah, okej 🙂

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

MagArne
2/2/15, 3:52 PM
#13

Det kostar ju 30€ i administrativa avgifter att få sina "For Life" servade och returnerade till sig. Sen tillkommer det ju kostnader för att skicka skorna på service.

Blev inte så imponerad av detta då det inte kostar många kronor att få sina skor lagade av en lokal skomakare. Låter mest som ett PR-trick.

http://drmartensforlife.com/terms-and-conditions/#adminfee

Annons:
Surpan
2/2/15, 3:55 PM
#14

#13 Men skillnaden är ju att dr martens ersätter skorna om de är för trasiga för att laga. Det kan ju inte en skomakare göra. 🙂

/Surpan

[Hayabusa]
2/2/15, 5:58 PM
#15

Självklart finns det ett PR-värde i denna typ av garantier. Men, precis som Surpan skriver så kan man ju i princip slita ned dem totalt och få ett par nya tillbaka för 30€. Personligen ser jag det som en rolig grej + att skorna (utgår jag ifrån) håller en extra hög kvalitet. Dessutom - jag lär inte kunna få en original Dr Martens sula hos min lokale skomakare.

MagArne
2/2/15, 6:15 PM
#16

Går en nersliten sula under garanti tro? Eller klassas det som normalt slitage och inte ett fabrikationsfel?

Värt att kolla lite närmre på då jag är expert på att slita ner sulor samt behöver ha nya kängor. Dr. Martens kan mycket väl vara en kandidat.

[Hayabusa]
2/2/15, 6:27 PM
#17

#16  Bra fråga. Skor är till för att användas vilket innebär att sulan slits - även vid normalt bruk. Det som Dr Martens anger som "unreasonably abused" är, som vid alla garantiprövningar, en bedömningsfråga. Jag har även ett par standard 1460-kängor från Dr Martens, de är 4,5 år gamla. Trots att de fått vara med om en hel del så har sulan väldigt mycket kvar att ge. Frågar du mig, så ÄR sulan väldigt slitstark.

[Hayabusa]
2/2/15, 6:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Bild på standard 1460-sula, 4,5 år gammal. I ärlighetens namn så har jag inte använt dessa kängor precis varje dag under 4,5 år. Men väldigt ofta!

Surpan
2/2/15, 10:13 PM
#19

Det första som står i rutan om man följer länken är ju "även fast sulan håller hög kvalité så tar den tillslut slut. <och när den gör det så reparerar eller ersätter vi skorna."

Så det verkar som att de täcker det också, men man kan ju inte lägga en raket i ena skon och tro man ska få nya. 😛

/Surpan

[Hayabusa]
2/2/15, 10:50 PM
#20

#19 Så är det! 

Skulle tro att Dr Martens tar hänsyn till hur länge man haft skorna och hur slitaget ser ut. En sak som skiljer mellan mina "For Life" och standard är att "For Life"-kängorna är märkbart tyngre. Det tolkar jag som mer material dvs bättre livslängd. Säg att jag om 8 år (jag gissar bara) har slitit ut sulorna helt, då tycker jag 30€ är ett helt rimligt pris för att få ett par "renoverade" kängor. Som dessutom har en personlig touch!

Men, det är ju upp till var & en att välja den känga man vill köpa. Dr Martens erbjuda båda alternativ, svårare än så är det inte.

Annons:
Upp till toppen
Annons: