Annons:
Etikettrecensioner
Läst 1423 ggr
neasfotografier
1/27/15, 12:09 PM

Recension - Jeffrey Campbell Lita Spike Snakeskin

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5

Huualigen vilket långt namn på de skorna!

Införskaffade mig Lita Spike Snakeskin i september 2013 då jag lyckades hitta de på rea för endast 500-lappen! Då kan man ju inte låta bli.
Har inte använt de särskilt flitigt, men jag har använt dem flera kvällar/nätter på krogen då folk får akta sina stackars små fötter/smalben så de inte springer in i mina spikes 😉

Jag har inte tappat någon nit hittills och de sitter rätt hårt så man får nog "kämpa" för att tappa någon nit.
Man får däremot tänka på att går man tätt ihop med fötterna så kan nitarna slå i varandra och därmed lossna.

Som vanliga Lita så är de lätta att gå i, men blir skorna blir aningen tyngre med nitarna. Man får inte så ont i fötterna av dem tack vare den höga platån som planar ut foten mer än om det hade varit vanliga klackar.

Skorna ser alltså ut som ormskinn och det "matta" materialet skulle jag tänka mig är mocka och det glansiga känns som ett plastigt material.

Sulorna är helt fri från mönster och rekommenderar de INTE på halt underlag. Använd de här skorna på asfalt/grus.
Jag tycker också att snörena är lite onödigt långa på Lita rent allmänt så brukar snöra dem runt fotleden - se bild!

Jag rekommenderar inte heller att ramla så ni råkar sätta er på nitarna för tro mig, det gör väldigt ont. Det misstaget har jag gjort.
En kompis till mig har vanliga svarta Lita Spikes och hon har rivit upp halva låret/skinkan en gång för hon "satte" sig på dem.

Ta det lugnt med era Lita Spikes och enjoy the ride! 🙂

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

Annons:
Surpan
1/27/15, 12:44 PM
#1

😍

/Surpan

IceTee
1/27/15, 2:15 PM
#2

Jag har inte tänkt på skado-risken med de här skorna förrän nu! Men åååh vad de är snygga!

Medarbetare på Skor iFokus

neasfotografier
1/27/15, 3:02 PM
#3

#2
Är väl kanske bara nåt man upptäcker om man själv har skorna och vet hur vassa nitarna kan vara 😛

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

IceTee
1/27/15, 3:23 PM
#4

#3 ja antagligen!

Medarbetare på Skor iFokus

Upp till toppen
Annons: