Annons:
Etiketttips-trix
Läst 20628 ggr
IceTee
1/26/15, 9:06 PM

Mjuka upp skor

Jag har köpt ett par nya skor, men jag märker att de är väldigt stela baktill (det är en söm som ligger där dessutom) vilket gör att jag är rädd att de ska börja skava… de är i äkta läder, går de att mjuka upp på något sätt?

Medarbetare på Skor iFokus

Annons:
[EmmiieErixon]
1/26/15, 9:11 PM
#1

Som hästtjej som levt ibland läder hela livet så skulle jag säga denna! Låter kanske jättekonstigt men om det är riktigt läder så blir det jättemjukt! 

Haft på allt jag ägt av läder därav även skor, visserligen ridstövlar men som sagt så länge det är läder så blir det mjukt! Det känns som smör nästan på fingrarna, så man får tvätta händerna noggrant efter 😛 haha

IceTee
1/26/15, 9:15 PM
#2

#1 hm, är rädd för att förstöra dem bara… har öppetköp på dem fortfarande nämligen

Medarbetare på Skor iFokus

[Daisy-Moa-Elsa]
1/26/15, 9:57 PM
#3

Har jag hårda bakkappor på skorna brukar jag blöta dem och som "massera/ trycka" bakdelen på skon, försiktigt trycka ner den och upp, in å bak ja på alla ledder man kan. Fast har du öppet köp ska du nog kanske inte göra det förrens du bestämt dig för att behålla dem

Surpan
1/27/15, 9:36 AM
#4

Åh jag har ett par skitsnygga skor som jag inte använt på grund av samma problem. Jag hade tänkt att gå till skomakaren med mina. Jag har hört att dom kan "banka ut" såna problem. 🙂

/Surpan

IceTee
1/27/15, 2:08 PM
#5

Gick med dem hela kvällen igår och de blev bättre efter ett tag, så ska gå hela dagen idag också innan jag bestämmer något!

Medarbetare på Skor iFokus

Surpan
1/27/15, 2:09 PM
#6

#5 Går du med dom inomhus då? 🙂

/Surpan

Annons:
neasfotografier
1/29/15, 11:59 AM
#7

Av egen erfarenhet av Dr. Martens i äkta läder som är OERHÖRT stela när man köpt dem så kan det ta ett tag innan man gått in dem och de blivit mjuka.

Hur har det gått för dig IceTee, har du bestämt om du ska behålla skorna? 🙂

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

Falafffel
2/1/15, 3:06 PM
#8

Sätt tejp på hälarna tills du gått in dom! Erfarenhet från att gått  in två par Dr. Martens😉

IceTee
2/1/15, 6:27 PM
#9

Har missat alla svar 😊 gick en hel dag hemma med dem och de kändes mycket bättre! Så de behålls 👍

Medarbetare på Skor iFokus

IceTee
2/7/15, 7:30 PM
#10

Idag tog jag en hel-dag i stan med skorna och det gick super! De behövde bara forma sig lite helt enkelt 🙂
Dessutom tyckte alla att de var skitsnygga!

Medarbetare på Skor iFokus

[EmmiieErixon]
2/8/15, 4:40 PM
#11

Får man se? :D

IceTee
2/8/15, 5:01 PM
#12

#11 absolut! Ska ta en bild strax :)

Medarbetare på Skor iFokus

neasfotografier
2/8/15, 6:27 PM
#13

#12
Spännande! 🙂
Och härligt att skorna blev bättre 👍

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

Annons:
IceTee
2/8/15, 7:21 PM
#14
IceTee
2/8/15, 7:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15
IceTee
2/8/15, 7:22 PM
#16

Vad bra, bilden blev upp och ner…

Medarbetare på Skor iFokus

IceTee
2/8/15, 7:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17
IceTee
2/8/15, 7:23 PM
#18

Hoppas att ni fick en uppfattning pm hur de ser ut i alla fall!

Medarbetare på Skor iFokus

neasfotografier
2/8/15, 7:35 PM
#19

Väldigt snygga! Älskar skor med platå-sula! Men inte lyckats få tag i några själv.
Förutom de som jag hade på bild i ett nyligt inlägg om vilka skor som blir mitt nästa inköp. Men de har fortfarande inte fått in min storlek.. 😭

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

IceTee
2/8/15, 8:50 PM
#20

#19 den eviga väntan :(

Medarbetare på Skor iFokus

Annons:
[EmmiieErixon]
2/9/15, 12:00 AM
#21

ooh snygga :D

Upp till toppen
Annons: