Annons:
Etikettkängor-boots
Läst 788 ggr
MagArne
12/21/14, 3:15 PM

Tunnare vinterkänga för män

Mina Blundstone #500 börjar ge upp efter 4 års flitigt användande och det är väl dags att se sig om efter ett par ersättare.

Har ni tips och förslag på något riktigt slitstarkt och hyfsat stilrent som skulle kunna passa? Vill helst inte ge mer än 2000kr men alla förslag mottages ändå tacksamt. Lutar väl åt ytterligare ett par Blundstone men vad finns det mer?

Annons:
neasfotografier
12/22/14, 12:39 PM
#1

Inte intresserad av ett par Dr. Martens då? De brukar gå på 1400 kr.
Äkta läder så fötterna hålls varma trots kyla 🙂
Det är i alla fall mitt tips.

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

MagArne
12/22/14, 1:22 PM
#2

Jag vet inte riktigt. De är förvisso rätt tuffa men jag inbillar mig att de är bara en ren modesko och värdelösa i övrigt precis som en Conversesko. Men jag kanske har fel?

När Blundstone flyttade sin produktion från Australien till Taiwan så sjönk kvalitén från ha varit outstanding till att vara en medelmåtta.

Skulle vara intressant att testa ett par handgjorda svenska skor och se hur de står sig men jag får ju för visso två par Blundstone mot ett par av dessa.
http://www.skramtraskskon.com/products-page/skramtrask-handgjorda-skor/asp-boots/

neasfotografier
12/22/14, 5:24 PM
#3

#2
Dr. Martens är funktionella också. Inte bara snygga 🙂
Har haft mina svarta Dr. Martens i 2 år och de håller länge än. Enda som gått sönder är plast-grejerna på snörena för att jag råkat kliva på dem 😛
Men snören går ju att byta ut 🙂

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

[Hayabusa]
12/25/14, 11:08 PM
#4

Dr Martens håller hög kvalitet. Köpte mina första 1460 för drygt 4 år sedan och har använt dem flitigt & hårt. Ser fortfarande väldigt bra ut. Köpte ett par nya nu i höst, ett par 1460 "For Life".

Upp till toppen
Annons: