Annons:
Etikettkängor-boots
Läst 6116 ggr
Trebit
10/7/15, 10:14 AM

Knirrande knarrande kängor

Jag köpte förra vintern ett par nya läderkängor med gummisula från DinSko, inte den dyraste sorten men de var inte alls billiga heller. (Länk till skorna: http://www.putfeetfirst.com/se/dinsko/Dam/K%C3%A4ngor_och_Boots/K%C3%A4nga/p/288565)

Jag älskar dem och hatar dem. De är hur sköna som helst, men de knarrar när man går med dem inomhus. Det gäller speciellt gummigolv och stengolv, och då dessa finns i lokalerna där jag pluggar så måste jag höra det hela dagarna. Likaväl som att alla hör mig när jag kommer gående, det är som att skorna gnisslar och skriker. Det har bara blivit värre och värre sen jag köpte dem och jag vet inte om jag klarar att gå runt med dem en vinter till.

Finns det nåt man kan behandla undersulan med så att den inte skapar en så galen friktion mellan sig och golvet? Det känns ju väldigt dyrt att klacka om dem helt, då kanske det är smidigare att köpa nya.
Jag tänkte gå förbi affären där jag köpte dem idag och höra, men jag tänkte att nån här kanske har någon liknande erfarenhet?

Kaninerna Benjie och Luna

Tumblr - ☆ - Instagram

Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

Annons:
Trebit
10/7/15, 6:57 PM
#1

Uppdatering: De på DinSko hävdar att de knarrar för att sulorna är gjorda av naturgummi (och då tydligen bra kvalité), det enda som finns att göra är att ta med dem till skomakaren.

Kaninerna Benjie och Luna

Tumblr - ☆ - Instagram

Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

IceTee
10/12/15, 5:27 PM
#2

#1 vad tråkigt! Men bra att veta

Medarbetare på Skor iFokus

Upp till toppen
Annons: