Annons:
Etikettrecensioner
Läst 2554 ggr
neasfotografier
1/13/15, 7:37 PM

Recension - Jeffrey Campbell Lita

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jeffrey Campbell Lita är en populär modell av märket Jeffrey Campbell och finns i många olika variationer, mönster och material.

Tack vare den höga platån så blir skorna lätta att gå i trots höjden.
Själva skon känns lätt fastän den kan se lite klumpig ut. En lätt sko = lätt att gå i.
Lita Spike med sina nitar gör dock skon lite tyngre.

Den höga platån gör också att foten blir mer utplanad och man får inte lika ont i fötterna som i vanliga klackar.

Jag köpte mitt första par Jeffrey Campbell Lita för X antal år sen och är definitivt de skönaste klackarna jag ägt. Dock är mina Lita fodrade vilket gör att de sällan används då de är för varma på sommaren och för hala på vintern.
Är inte heller ett par skor som jag rekommenderar att köra bil i (jag har aldrig testat) och det är så jag tar mig runt där jag bor. Innan jag hade körkort och bil så använde jag dem mest på hösten/våren.

Hållbarheten på skon tycker jag är relativt bra om man tar bra hand om dem, vilket jag inte gjort. Trät på klacken är väldigt avskavt och lädret är slitet och inte i lika fin form som när de var nya.
Men då får man också ha överseende med att jag har haft skorna i minst 3-4 år och har inte tagit hand om dem särskilt bra under den tiden.
Så ta väl hand om dem! Och tänk på att det är äkta läder och ska behandlas därefter.

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

Annons:
Surpan
1/15/15, 2:17 PM
#1

Jag har förstått att det är knepigt med storlekarna i Lita, att de är ganska små och framförallt smala. Hur upplevde du det?

/Surpan

neasfotografier
1/15/15, 2:22 PM
#2

#1
Ja, de är relativt små i storlekarna men inte så himla farligt tycker jag. Men jag har egentligen 2 olika storlekar på mina fötter och ligger mitt emellan storlekar så för mig gjorde det ingenting. Sitter som en smäck på mig 🙂 Blir storleken för stor, om man skulle ta en storlek större än i vanliga fall, så är det bara att lägga i en sula.

Angående att skon är smal - Jag har smala fötter så för mig gör det inget. Men snörningen gör ju att de som inte har jättesmala fötter kan ha dem ändå, bara knyta dem så de sitter på skönt.
Det som kan bli om man har för breda fötter i Jeffrey Campbell, rent allmänt, är att platån är i en viss bredd och är foten mycket bredare än platån så kan det se rätt konstigt ut.
Plus att jag kan tänka mig att skon trycker rätt mycket fram vid tårna där platån är. Innan man gått in dem i alla fall.
Om man nu förstår vad jag menar 😛

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

Upp till toppen
Annons: