Annons:
Etiketttips-trix
Läst 2169 ggr
neasfotografier
12/14/14, 2:42 PM

Undvika ont av klackar

Hur undviker man att få ont av klackar?

Det är ju så himla snyggt och man vill ju ha på sig dem! Men man tänker bara på hur ont i fötterna man kommer att få efter en stund.
Jag får alltid ont i trampdynorna eftersom att hela kroppstyngden fokuseras där när man går i klackar.
Har testat såna kuddar men tycker inte att de hjälper så mycket.

Vilka är era tips för att inte få ont? 🙂

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

Annons:
Honestyisdead
12/18/14, 12:32 PM
#1

Jag kommer aldrig så långt i högklackat att jag hinner få ont ;) vrickar fötterna redan i platta skor ;)

neasfotografier
12/18/14, 12:37 PM
#2

#1
Ajdå 🙂
Jag kommer i alla fall en bit och klarar mig ett par timmar men sen är det nästan outhärdligt.
I somras gick jag barfota mitt i natten i stan och från bussen och hem 😛

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

Honestyisdead
12/18/14, 12:51 PM
#3

Önskar att jag kunde gå i hög klack. Så himla snyggt.

punkmusic
12/18/14, 1:05 PM
#4

Jag står ut i smärtan eller köper ett par nya som jag hoppas funkar bättre, platå gör det aningen enklare har jag hört

neasfotografier
12/18/14, 1:28 PM
#5

Ingen som testat såna ballerina strumpor som det är kuddar vid trampdynorna då? Eller andra såna kuddar som ska göra det bekvämare?
Tänkte om det är värt att testa.
Har några här hemma men dom funkade inte så bra.

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

LeJ
12/18/14, 3:12 PM
#6

skönhet är smärta sägs det ju, jag älskar stilettklackar och går bara efter utseendet. Man vänjer sig vid lite smärta.😉

Annons:
neasfotografier
12/18/14, 3:18 PM
#7

#6
Ja, man kanske får ha klackar lite mer då så man vänjer sig! Kanske är enda alternativet. Man oroar ju sig dock för det jämt så då tar man inte klackar om man ska ut för då tänker man "nä jag tar inte dom för då kommer jag få ont i fötterna nästan på en gång och jag kommer inte kunna ha kul." 🙂

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

Grace2009
12/18/14, 3:25 PM
#8

Det gäller nog att ha en klackhöjd som passar ens fötter. Mina gamla skor hade 8cm (kilklack) och de var de härligaste skorna någonsin att gå i! Mina nya ha 9,5cm (även denna kilklack) och det känns i fötterna kan jag säga… Jag tror man får klura ut vilken höjd som är den "rätta" för en själv och sedan hålla sig till det tyvärr.

LeJ
12/18/14, 3:43 PM
#9

#7 Gå hemma och till affären och så, gör vardagssysslor så du redan är van när du ska gå ut. Enda gången det blev lite jobbigt för mig var när jag shoppat med min mamma och hon övertalade mig att köpa ett par vagabond skor, för hon tyckte det märket var så bra. Gick ut på kvällen i nya skorna och efter en kvart blödde fötterna. Det fanns sömmar på helt fel ställen. Men det ordnade sig iaf eftersom blodet inte syntes utanpå. :-) #8 Jag har klackar från 5 cm till 17-18 cm.

neasfotografier
12/18/14, 4:10 PM
#10

Jag var van vid klackar förut och har klackar som är rätt höga. Mellan 6-14 cm. Men har inte haft klackar på ett tag så när jag väl använder det så får jag ont 🙂

#9
Det är aldrig skönt att börja blöda eller att få skavsår på olika sätt 😐
Hade ett par nya klackar på krogen en kväll. Det är ett spänne runt fotleden och stängd häl. Bara det att den där fliken där hälen är stängd var stenhård och gnagde sönder mina hälsenor. Så de ska tejpas på nåt sätt i framtiden så det inte syns men ändå är bekväma att ha 🙂

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

Skogsraah
12/18/14, 6:08 PM
#11

Jag föredrar platådojjor, om de ska vara högre klack (nu är det ju till och med på modet). Till exempel dessa har jag haft i ett par år. Mycket mer bekvämt än alla pumps i världen, enligt min åsikt. Mycket enklare att gå i än man kan tro 🙂 länk: http://www.sinistersoles.com/v/vspfiles/photos/S-DEMONIA-SWING-220-BOOTS-2T.jpg

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

LeJ
12/18/14, 6:22 PM
#12

#10 Nej verkligen inte, så det är viktigt att kolla hur remmarna ser ut på insidan när man köper skor. Fast jag har faktiskt aldrig sett några skor som är gjorda på det sättet igen.

Upp till toppen
Annons: